TrixBox 2.8.0.4 (Astriks) inkomende gesprekken

Speciaal voor Asterisk-gebruikers een apart forum voor Budget Phone accounts.

TrixBox 2.8.0.4 (Astriks) inkomende gesprekken

Berichtdoor Keffa » Do 10 Jan 2013, 02:56

Wie kan mij helpen?

Ik heb het volgende probleem,

Ik heb een Trixbox server opgezet, intern bellen, voicemail etc. werkt allemaal perfect!
Tijd voor de volgende stap dus.
Ik heb een nieuwe SIP Trunk aangemaakt, deze staat aan en geeft in de status aan dat hij is verbonden.
Wanneer ik naar mijn BP nummer bel krijg ik het bericht: "The number you have dialed is not in service, check the number and try again." vervolgens heb ik geprobeerd een Ring Group te maken met alle nummer dan krijg ik het bericht: "The number you have dialed is incorrect, please check the number 3133xxxxxxx, and try again."

[EDIT]
P.S. als ik de Trunk uitschakkel en ik bel naar mijn nummer krijg ik de standaard melding van budgetphone dat het nummer niet bereikbaar is!
[/EDIT]

Ik snap niet hoe ik dit goed moet krijgen...

Ik heb geprobeerd om het aan de praat te krijgen door in zowel extensions.conf als in extensions_custom.conf het volgende toe te voegen: (helaas werkte geen van beide).
Code: Alles selecteren
[incoming]
exten => 3133xxxxxxx,1,Answer()
exten => 3133xxxxxxx,2,Dial(SIP/3133xxxxxxx/340,20)
exten => 3133xxxxxxx,3,Hangup()

De "SIP/3133xxxxxxx" is de naam van de "User context" onder incoming settings, 340 is mijn eigen extensie maar ook met de "Ring Group" onder extensie 600 werkt het niet.

Nogmaals, de registration gaat goed, deze is ook in het portal te zien van BudgetPhone, ook geeft PXB aan dat de Trunk verbinding heeft.

Trunk instellingen:
Outgoing Settings:
Trunk Name: BP1
Peer Details:
username=3133xxxxxxx
type=peer
secret=xxxxxxxx
realm=sip1.budgetphone.nl
qualify=yes
insecure=invite
host=sip1.budgetphone.nl
fromuser=3133xxxxxxx
fromdomain=sip1.budgetphone.nl
dtmfmode=rfc2833
disallow=all
canreinvite=no
allow=alaw

Incoming Settings:
User context: 3133xxxxxxx (Dit is ook waar ik heen verwijs in de SIP/3133xxxxxxx)
User details:
type=user
disallow=all
context=from-pstn
allow=alaw

Register string:
3133xxxxxxx@sip1.budgetphone.nl:<password>:3133xxxxxxx@sip1.budgetphone.nl/3133xxxxxxx

Ik heb dus al een hoop geprobeerd, ik hoop dat een van jullie mij zou kunnen helpen!
Keffa

Terug naar Problemen en oplossingen Asterisk