Inkomend gesprek doorschakelen naar extern nummer

Speciaal voor Asterisk-gebruikers een apart forum voor Budget Phone accounts.
Bericht
Auteur
ebogaard
Berichten: 1
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 16:45

Inkomend gesprek doorschakelen naar extern nummer

#1 Bericht door ebogaard » do 03 jan 2013, 16:58

Al enige tijd probeer ik het volgende voor elkaar te krijgen op Asterisk 1.8 + Freepbx 2.10:
- Extern gesprek komt binnen via VoipBuster lijn op Asterisk
- Indien niet wordt opgenomen, wordt dit gesprek doorgeschakeld naar een extern nummer via een Budgetphone lijn

Het gros werkt: het inkomende gesprek wordt na x seconden doorgeschakeld, de telefoon achter het externe nummer gaat over en de verbinding komt tot stand... alleen krijg ik geen geluid te horen!

Als ik het externe nummer rechtstreeks bel, dus vanaf een SIP client op de Asterisk centrale uitgaand via BP, dan krijg ik wel geluid.

Ik gebruik de volgende trunk configuraties:
VoipBuster:
type=friend
auth=plaintext
username=xxxxx
secret=xxxxx
host=sip.voipbuster.com
fromuser=003120xxxxxx
fromdomain=voipbuster.com
nat=yes
externip=x.x.x.x
insecure=very
promiscredir=yes
qualify=yes
disallow=all
allow=ulaw&alaw&gsm
directmedia=no

Registratie string: Userxxx:Passxxx@sip.voipbuster.com

Budgetphone:
type=friend
username=3120xxxxx
fromuser=3120xxxx
secret=xxxx
externip=x.x.x.x
host=sip1.budgetphone.nl
fromdomain=sip1.budgetphone.nl
outboundproxy=sip1.budgetphone.nl
realm=sip1.budgetphone.nl
nat=yes
insecure=very
promiscredir=no
qualify=yes
disallow=all
allow=ulaw&alaw&gsm
directmedia=no

Registratie string: 3120xxxxx:Passxxxxx@sip1.budgetphone.nl/3120xxxx


Op de firewall heb ik de inkomende IP's gelimiteerd tot de ranges van Voipbuster en Budgetphone om SIP-spam te voorkomen. Dit omdat 'Anonymous calls' moest aanstaan op een en ander werkend te krijgen.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit probleem kan gaan oplossen?

Plaats reactie