Waarde Ab,
Goed je weer te lezen. Hopelijk was het ondanks de regen toch een leuke vakantie.
Of het stand houdt, geen idee, maar net heb ik het nog getest en was er nog steeds 2-weg audio. Buiten dat is de instabiliteit van de BP SIP-connectie voorlopig helemaal verdwenen.
Inmiddels heb ik nog een provider toegevoegd. In totaal zijn het nu 3 providers en 4 telefoonnummers die nog allemaal werken ook.
Je 2x geregistreerd vraag: het is niet 2x geregistreerd, het ging om wat er stond onder het Portal -> Voicemail en doorschakelen en dan onder het kopje Online accounts. Daar stonden 2 verschillende IP nummers. Inmiddels staat er bij mij helemaal niets meer maar het werkt toch zonder problemen.
Er was dus 1 SIP registratie maar ging in- en uitgaand verkeer over verschillende lijnen / IP nummers en dus routers.
Jawel ook de softphone (van 3cx dan) staat nog aan.
Met je blinde vlek valt het nogal mee, ik heb het gewoon niet duidelijk uitgelegd.
Maar waar het probleem nu in zat is nog steeds onduidelijk. En keert het nu terug of niet? Eigenlijk zijn er maar 3 dingen gebeurt sinds het niet werkte: 1) verwijdering van de BP gegevens uit 3CX versie 10 2) upgrade van 3cx 10 naar 11 (volledige deinstallatie en nieuwe installatie, de gegevens worden via een backup naar de nieuwe versie overgebracht) en 3) het toevoegen van BP in 3cx versie 11
Ik hou je op de hoogte. Heb je aan mij vragen over dit of over iets totaal anders, stel ze dan ook gerust, ik ben inmiddels nogal thuisgeraakt in VoIP in het algemeen en 3cx in het bijzonder

Ik wil je ook mijn telefoonnummer wel geven. Het BP nummer dan natuurlijk
Hartelijke groeten,
Henk