3CX wel verbinding geen audio

Speciaal voor Asterisk-gebruikers een apart forum voor Budget Phone accounts.
Bericht
Auteur
ab_m_g

Re: 3CX wel verbinding geen audio

#21 Bericht door ab_m_g » ma 16 jul 2012, 23:55

Dank je voor je wensen achteraf!

Het regent in Bretagne toch weer heel anders! :D

Fijn dat het werkt! En dat het stand moge houden!

Dit:
2x geregistreerd: dat werd veroorzaakt door het feit dat wij 2 ADSL-lijnen hebben. Dat levert voor 1 nummer 2 vermeldingen op in het BP portal: 2 IP-nummers.
blijft nog steeds een raadsel voor mij! Is dat nog steeds zo?

Mijn gedachte is: Met twee apparaten/sip-clients kun je 2x geregistreerd zijn, of met 2 BP nummers op 1 apparaat of op verschillende apparaten, maar niet met 2 ADSL lijnen en daarachter dan de 3CX centrale.
Staat de softphone ook nog steeds "aan"?

Mogelijk een blinde vlek van mij...

Hartelijke groet,

Ab

HenkdeVree

#22 Bericht door HenkdeVree » wo 18 jul 2012, 16:31

Waarde Ab,

Goed je weer te lezen. Hopelijk was het ondanks de regen toch een leuke vakantie.

Of het stand houdt, geen idee, maar net heb ik het nog getest en was er nog steeds 2-weg audio. Buiten dat is de instabiliteit van de BP SIP-connectie voorlopig helemaal verdwenen.

Inmiddels heb ik nog een provider toegevoegd. In totaal zijn het nu 3 providers en 4 telefoonnummers die nog allemaal werken ook.

Je 2x geregistreerd vraag: het is niet 2x geregistreerd, het ging om wat er stond onder het Portal -> Voicemail en doorschakelen en dan onder het kopje Online accounts. Daar stonden 2 verschillende IP nummers. Inmiddels staat er bij mij helemaal niets meer maar het werkt toch zonder problemen.

Er was dus 1 SIP registratie maar ging in- en uitgaand verkeer over verschillende lijnen / IP nummers en dus routers.

Jawel ook de softphone (van 3cx dan) staat nog aan.

Met je blinde vlek valt het nogal mee, ik heb het gewoon niet duidelijk uitgelegd.

Maar waar het probleem nu in zat is nog steeds onduidelijk. En keert het nu terug of niet? Eigenlijk zijn er maar 3 dingen gebeurt sinds het niet werkte: 1) verwijdering van de BP gegevens uit 3CX versie 10 2) upgrade van 3cx 10 naar 11 (volledige deinstallatie en nieuwe installatie, de gegevens worden via een backup naar de nieuwe versie overgebracht) en 3) het toevoegen van BP in 3cx versie 11

Ik hou je op de hoogte. Heb je aan mij vragen over dit of over iets totaal anders, stel ze dan ook gerust, ik ben inmiddels nogal thuisgeraakt in VoIP in het algemeen en 3cx in het bijzonder :P Ik wil je ook mijn telefoonnummer wel geven. Het BP nummer dan natuurlijk :)

Hartelijke groeten,
Henk

HenkdeVree

#23 Bericht door HenkdeVree » di 21 aug 2012, 14:12

Beste Ab,

Het BP nummer werkt nog steeds goed waardoor ik toch verdenkingen krijg richting 3CX. De nieuwe versie daarvan gaat lijkt het goed met BP om. Sterker nog, vandaag moest ik klanten vragen om het BP nummer te gebruiken omdat onze andere provider problemen had.

Net heb ik de factuur van BP betaald. Je bent dus nog niet van me af ;)

Hartelijke groet,
Henk

ab_m_g

#24 Bericht door ab_m_g » di 21 aug 2012, 18:17

Hoi Henk,

Fijn dat je ons op de hoogte houdt en dat het goed werkt!

Hartelijke groet,

Ab

Plaats reactie