3CX Error #12293

Speciaal voor Asterisk-gebruikers een apart forum voor Budget Phone accounts.
Bericht
Auteur
Jozef

3CX Error #12293

#1 Bericht door Jozef » za 07 jan 2012, 13:40

Hallo,

Al een hele tijd gebruik ik Budgetphone, het liep altijd. Tot ik op 24 december te horen kreeg dat ik niet meer bereikbaar was. Ik ging polshoogte nemen, en zag dat de 2 budgetphone lijnen er inderdaad uitlagen. Alvast handig om te vermelden dat ik Budgetphone alleen voor inkomende gesprekken gebruik.

De volgende melding krijg ik.
Registration at XXXXXXXXXX has failed. Destination (sip:XXXXXXXXXXX@sip1.budgethpone.nl:5060) is not reachable, DNS error resolving FQDN, or service is not available.
Het lijkt dus op een DNS issue, maar dat kan het niet zijn. Ik heb uitvoerig testen gedaan met nslookup, dig, en de hele rimram. Ook de DNSCache legen mocht niet baten, na een herstart loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Nogmaals: ping en nslookup geven geen krimp, ze resolven het adres direct.

En mocht er dan toch nog iemand over DNS beginnen: zelfs naar het pointen van de DNS servers op mijn server naar die van Google (8.8.8.8, 8.8.4.4), opnieuw het legen van de cache, en na een herstart: weer diezelfde Budgetphone fout. Volgens mij ben ik nu erg duidelijk dat het dus niet aan de DNS ligt.

Waar dan wel aan? Het laatste geeft aan dat de "service unavailable" is. Na een gesprek te hebben gehad met de man bij Budgetphone, die na zelf mijn nummer even geprobeerd had te registreren, zei dat het bij hem direct werkte. Dan zal het dus bij mij moeten liggen, maar ik ben de draad helemaal kwijt. Nogmaals, het werkte. Op de nacht voor 24 december heb ik zelfs nog een telefoontje gepleegd(!) Diezelfde nacht is er niets veranderd, niet aan het netwerk, niet aan de server, zelfs geen updates. Dat heb ik geverifiëerd aan de hand van logs.

Maar om even terug te komen op het probleem: de lijn ligt er nu al 2 weken uit en dat zorgt voor behoorlijke frustraties aangezien ik bereikbaar moet zijn.

Wie heeft de clue?

PS:
12:29:27.437 [CM504005]: Registration failed for: 1000X@XXXXXXXXXX; Cause: 408 Request Timeout; internal (lijn 1)
12:24:14.453 [CM504005]: Registration failed for: 1000X@XXXXXXXXXX; Cause: 503 Service Unavailable; warning: ; internal (lijn 2)
Apart dat de andere lijn een andere fout aangeeft, terwijl die bij de verbose view allebei op dezelfde eerste fout uitkomen (FQDN/Service unavailable)

Edit 2: Misschien handig om te vermelden, dat de andere 4 uitgaande lijnen (andere providers) het zonder problemen doen. Die hebben nog geen downtime gehad sinds ik de server ingericht heb.

Edit 3: De problemen zijn inmiddels verholpen. Het lag aan een foutieve spelling en een corrupt wachtwoord. Een heraanvraag van het wachtwoord deed het.

Plaats reactie