SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

Speciaal voor Asterisk-gebruikers een apart forum voor Budget Phone accounts.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jos
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 16:56

SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

#1 Bericht door jos » di 24 mei 2011, 17:32

Sinds vannacht +/- faalt de registratie van mijn SIP account 31297712***@sip1.budgetphone.nl
Heeft dit iets te maken met de storing die vandaag is gemeld maar om 15:30 is opgelost?

Jos

Gebruikersavatar
FrankB
Berichten: 313
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 19:57

Re: SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

#2 Bericht door FrankB » di 24 mei 2011, 18:07

Hallo Jos,

Als Ziggo je internet provider is zou het kunnen.
Onderstaande heb ik van Ziggo ontvangen
In de nacht van maandag 23 op dinsdag 24 mei 2011 vinden er tussen 1.00 en 6.00 uur werkzaamheden in uw buurt plaats. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niet thuis te blijven. Houd er wel rekening mee dat uw televisie-, radio- telefonie- en/of internetsignaal tijdens deze werkzaamheden tijdelijk onderbroken kunnen worden.
Ziggo, DrayTek, 3CX, BP, VB, Skype
Grandstream, Linksys/Cisco, Patton, Panasonic

jos
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 16:56

Re: SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

#3 Bericht door jos » di 24 mei 2011, 18:40

Frank,
Dank voor je reaktie maar het lijkt me niet dat de provider hier iets mee te maken heeft aangezien ik gewoon internet toegang heb en trouwens als provider Telfort.
Overigens is het probleem nog steeds aanwezig en wil ik nog even toevoegen dat ik NIETS heb gewijzigd aan mijn configuratie en er gisteren nog niets aan de hand was (alles werkte prima).

Groeten, Jos

Gebruikersavatar
FrankB
Berichten: 313
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 19:57

Re: SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

#4 Bericht door FrankB » di 24 mei 2011, 19:12

Hallo Jos,

Oké, het ligt dus niet aan je internet provider, dat is duidelijk.
Wat misschien helpt, omdat je niets gewijzigd heb, is je apparatuur opnieuw op te starten?
Ziggo, DrayTek, 3CX, BP, VB, Skype
Grandstream, Linksys/Cisco, Patton, Panasonic

jos
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 16:56

Re: SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

#5 Bericht door jos » di 24 mei 2011, 21:11

Hallo,
Ik heb het probleem gevonden.
Ik gebruik als centrale PBXes en als username voor de trunk (naar budgetphone.nl) de username inclusief domain 31297712***@sip1.budgetphone.nl
Kennelijk is er vannacht iets verandert waardoor dit niet meer werkt en moet ik nu de username 31297712*** zonder domain gebruiken. Overigens heeft de trunk (wellicht sinds kort) ook een veld domain waar ik domein kan invullen als dit afwijkend is van de sip server/proxy.
Opgelost dus, bedankt voor de reakties.
Groeten, Jos

kaljo
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 mei 2011, 18:21

Re: SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

#6 Bericht door kaljo » vr 27 mei 2011, 18:43

Wat ben ik ongelooflijk blij met jou, loop hier al 3 dagen te prutsen :lol:

Ben ook een PBXes gebruiker en had idd dezelfde problemen. Begrijp dus nu ook dat het inloggen via m'n mobiel wel lukte en rechtstreeks via m'n Siemens modem ook

PBXes maakt best wel reclame voor Budgetphone dus was wel zo netjes geweest als BPC haar klanten hierover had geinformeerd.

Maar goed dankzij jou: eind goed al goed :mrgreen:

zappa
Berichten: 1
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 13:41

Re: SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

#7 Bericht door zappa » za 28 mei 2011, 15:19

jos schreef:Hallo,
Ik heb het probleem gevonden.
Groeten, Jos
Zelfde probleem hier, sinds 24 mei, telfort.
Oplossing van Jos bleek te werken, top!

Vraag me alleen af waar de aanpassing voor nodig was?

Macha

bbob
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 24 jan 2011, 13:09

Re: SIP Registratie faalt sinds vannacht 24 mei

#8 Bericht door bbob » vr 03 jun 2011, 11:55

kaljo schreef:PBXes maakt best wel reclame voor Budgetphone dus was wel zo netjes geweest als BPC haar klanten hierover had geinformeerd.
Zou andersom moeten zijn als pbxes iets gaat wijzigen moeten zij hun klanten informeren.

Ben jaren pbxes.com klant geweest echter de laatste jaren werd het steeds slechter. Overbelaste server, account van de ene naar de andere server, maar het ergste bij pbxes is nog wel de communicatie, die is er niet je kan nergens naartoe bellen alleen via hun forum. Daar moet je dan echter maar wachten tot iptel eens een keer zin heeft of je moet het zelfd maar lekker uitzoeken.

Voor privegebruik geen probleem, voor zakelijk gebruik echter een ramp. Uiteindelijk doen ze bij pbxes maar wat zonder klanten te informeren en heb je openlijk commentaar op hun forum dat wordt je er vanaf gegooid en éénzijdig verbreken ze het contract. Spreek hier uit ervaring.

bwelter
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 14:41

budgetphone instelling op PBXes?

#9 Bericht door bwelter » vr 04 jan 2013, 15:05

Ik heb een account bij PBXes aangemaakt.
De trunk waarmee ik naar Voipbuster bel werkt goed.
Toevoegen van Budgetphone in een nieuwe Trunk levert echter problemen op:
ik krijg via mail van PBXes een 'Trunk outage notification' dus de verbinding valt weg. Dat is ook in de status van PBXes te zien.
Via de Fritzbox kan ik budgetphone.nl gewoon gebruiken.

Wie belt met Budgetphone via PBXes of kan helpen?

Extra info: Instellingen Trunk in PBXes (sip.conf):
canreinvite=no
context=from-pstn
disallow=h263&h263p
dtmfmode=auto
fromdomain=sip1.budgetphone.nl
fromuser=3130xxxxxxx
host=sip1.budgetphone.nl
insecure=very
language=en
promiscredir=yes
qualify=no
register=3130xxxxxxx:***@sip1.budgetphone.nl/3130xxxxxxx
secret=***
sendrpid=no
type=peer
username=3130xxxxxxx

Ik heb dit bericht overigens als reactie op een ouder bericht aangemaakt omdat ik geen knop voor een nieuwe vraag kan vinden.

Plaats reactie