Connect Box en Voip via Siemens Gigaset 455 IP

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Catrijo

Connect Box en Voip via Siemens Gigaset 455 IP

#1 Bericht door Catrijo » vr 17 mei 2019, 16:14

Beste budgetphoners,
Maandag jl. is een Connect Box door Ziggo geïnstalleerd ter vervanging van een ouder Cisco modem, model EPC 3212. Oude situatie was het Cisco modem via een ethernet kabel verbonden met een Apple Airport Extreme, die was verbonden met een switch waaraan de Gigaset 455 IP was geplugd. Met budgetphone als provider werkte het bellen perfect. Diverse Macs en andere randapparatuur zijn via de switch met internet verbonden en werkten prima.
Na de vervanging met de Connect Box heeft het moeite gekost om het internet weer bij de Macs te krijgen. De Airport Extreme moest daarvoor in de Bridge modus worden gezet. Maar gelukkig wel weer internet. De Connect Box werd bij oplevering en installatie gecheckt en alles werkt naar behoren, zijn wifi, zijn internet en bij het bellen geeft de Box aan ' bellen ready' . Alleen het bellen lukt niet meer. De 455C is onzichtbaar, zowel in de Connect Box als elders. Ik kan er ook niet op inloggen, dus ik kan er niets in aanpassen.
Nu heb ik gelezen dat een mogelijke oplossing kan zijn Ziggo te verzoeken de Connect Box in Bridge Modus te zetten en de Airport Extreme weer in de 'normale' functie te zetten.
Is dit de oplossing?
Hartelijke dank voor mogelijke oplossingen?

ab_m_g

Re: Connect Box en Voip via Siemens Gigaset 455 IP

#2 Bericht door ab_m_g » za 18 mei 2019, 14:24

Heeft de Gigaset misschien een vast IP gekregen in de vorige opstelling? Hij zou via DHCP een netwerkadres moeten krijgen.
Dan zou je dat via de handset op dynamisch kunnen instellen.

Kun je de Gigaset op de Connect Box aansluiten i.p.v. op de Apple Airport Extreme, dan maak je meer kan dat hij in het netwerk verschijnt.

Misschien zit het zo: in bridge modus wijst de Airport geen IP adressen toe (DHCP server uitgeschakeld). Als er een router als switch ingesteld had gestaan(i.p.v. in bridge wat nu het geval is) zou het modem, de Connect Box, het netwerkadres met DHCP verzorgen.
Als dat klopt, dan zou je dus of handmatig de Gigaset een geldig IP adres moeten geven, of hem direct achter het modem zetten.

Blijft natuurlijk dat je op de Gigaset moet kunnen inloggen. Maar een vast of dynamisch IP geven zou je toch via de handset kunnen doen? Tenminste, ik heb een handleiding van een C450 IP.
Handset Menu -> Instellingen -> Basisstation -> Voip configuratie (systeem pin invoeren) -> IP configuratie
DHCP modus Aan/uit |OK Als je dit uitschakeld, moet je zelf een IP adres invoeren.

Als je toch wilt inloggen, moet je ergens een router vandaan halen, de Gigaset en de PC daarop aansluiten en de Gigaset instellen.

Plaats reactie