SPA2102 gebruiken met 2 providers op lijn 1

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware
Bericht
Auteur
ab_m_g

Re: SPA2102 gebruiken met 2 providers op lijn 1

#11 Bericht door ab_m_g » vr 09 mar 2018, 20:40

Prima!

Je moet overigens niet denken dat ik een belang in Fritzbox heb :) Ik ben er zelf enthousiast over, dat is alles.

Dit weekend haal ik ze van zolder en test ze en zorg dat alle kabels erbij zijn e.d.
In aanmerking komen een FB 7340 en een FB 7360. Het verschil is dat de eerste 2 Fon poorten heeft en 2 LAN poorten; de tweede heeft 1 FON poort en 2 LAN poorten.
2 FON poorten is handig als je een lijn naar een andere ruimte wilt leggen en om daar telefoon te hebben; de LAN poorten zijn voor als je hem ook als router wilt gebruiken. Een LAN poort wordt gebruikt om met het modem te verbinden, die moet je dus in mindering brengen voor gebruik als router.

Als je wilt stel ik alvast wat basisinstellingen in na een fabrieksreset, zoals of je hem achter een modem gebruikt en de basisinstellingen voor JustVoip, Budgetphone en FON1 voor uitbellen met JustVoip en ontvangen van Budgetphone.

Dan kunnen we in een privé bericht adressen uitwisselen.

Laat even weten of je voorkeur hebt voor een van beide modellen. Ze zijn ongeveer even oud, maar voor de 7340 levert de fabrikant (AVM) geen updates meer. Voor veiligheid of functioneren maakt dat overigens niet uit.

ab_m_g

Re: SPA2102 gebruiken met 2 providers op lijn 1

#12 Bericht door ab_m_g » ma 19 mar 2018, 14:15

Juan, heb je m'n pm gezien?
Vr.gr. Ab

Plaats reactie