Default password Sipura SPA van linksys?

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware

Default password Sipura SPA van linksys?

Berichtdoor matthijs » Zo 17 Sep 2017, 19:56

Heb jaren geleden de sipura SPA voor geconfigureerd ontvangen van Budgetphone, geen idee wat het admin password is van het device? Ik wil het sip password resetten zodat ik een VOIP client kan gebruiken maar dan moet ik deze ook aanpassen in de linksys. Iemand een idee?
matthijs

Re: Default password Sipura SPA van linksys?

Berichtdoor ab_m_g » Ma 18 Sep 2017, 10:24

Standaard zit er geen wachtwoord op de SPA. Als de SPA door Budgetphone ingesteld is, moet je hen een mail sturen om het wachtwoord op te vragen.
Dat is de enige manier bij mijn weten. Via het Interactive Voice Respons Menu (IVR) kun je de SPA ook resetten, maar dan vraagt-ie naar het wachtwoord dat door de provider is ingesteld.

Je kunt overigens als admin en als user inloggen en in beide in gewone en in advanced mode.

In de IVR kom je door een telefoon aan te sluiten en 4 sterretjes te drukken **** dan 110 om het ip adres op te vragen, factory reset is 73738 en 1 om te bevestigen (maar dan zal hij dus om een wachtwoord vragen.

Succes! Laat even weten hoe het afgelopen is (voor anderen met hetzelfde probleem).
ab_m_g

Berichtdoor ab_m_g » Ma 18 Sep 2017, 13:46

Met de IVR kun je waarschijnlijk wel resetten -
Press 73738# to perform a full reset of unit to the factory default settings.
The Admin account password will be reset to the default of blank.

Dan zijn dus alle gegevens voor je Budgetphone aansluiting gewist!
ab_m_g

Berichtdoor matthijs » Zo 12 Nov 2017, 23:09

Thanks, de reset werkte. Via de portal een nieuw SIP password aangemaakt (die wist ik ook niet) en kon deze nu instellen op de SPA. Enige stap die nu niet werkt, als ik een password instel op de system tab (User password) kan ik niet meer inloggen op de SPA en moet ik opnieuw een reset doen. Instellingen op de SPA waren simpel (mits je niet vergeet 31 voor je nummer te zetten ;))

Thanks voor de hulp.
matthijs

Berichtdoor ab_m_g » Ma 13 Nov 2017, 12:45

Fijn dat je even laat weten hoe het verlopen is en dat zo'n factory reset dus mogelijk is en werkt.

Wat het instellen van een user password betreft, dat weet ik ook niet. Zaten er misschien tekens in waar de Spa niets mee kan of ongemerkt hoofdletters gebruikt?
Je moet er ook aan denken dat je met een paasword ingesteld als admin niet kan inloggen als user en andersom.
ab_m_g

Terug naar Problemen en oplossingen VoIP