Inkomende gesprekken hebben geen nummerherkenning

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware
Bericht
Auteur
gwmc

Inkomende gesprekken hebben geen nummerherkenning

#1 Bericht door gwmc » do 05 jan 2017, 23:17

Als er een gesprek binnen komt zie ik alleen "Extern" in het scherm staan. Ik wil liever zien wie mij belt.
Ik bel met een telefooncentrale in het netwerk: Auerswald COMpact 300 maar heb geen idee wat ik moet wijzigen om dit voor elkaar te krijgen.

ab_m_g

Re: Inkomende gesprekken hebben geen nummerherkenning

#2 Bericht door ab_m_g » za 07 jan 2017, 15:49

Als ik informatie over Auerswald COMpact 300 zoek, vind ik alleen informatie over een 3000 model. Hier zijn verschillende uitvoeringen in lijkt het: Duits, internationaal, isdn en analoog.

Vaak heeft nummerdoorgifte te maken met landsinstellingen in het voip device of in de telefoon. Dat die met elkaar communiceren. En er zijn instellingen, protocollen, waardoor het device en de voip provider-server met elkaar communiceren.

Heb je een internationaal analoog apparaat, dan kun je in de instellingen zoeken naar ETSI DTMF after ring, ETSI FSK en andere en daar verschillende van uitproberen. Maar als er een landinstellng is, dat zou dat al genoeg kunnen zijn. In de instellingen van de telefoon kun je ook zoeken naar een dergelijke instelling.

Is er in de Auerswald COMpact een bellijst met binnengekomen gesprekken en staan daar wel correcte nummers vermeld? Dan hoef je naar de instelling ETSI DTMF etc, niet meer te zoeken, want dan communiceert het apparaat correct met Budgetphone.

Je kunt inloggen in het Budgetphone portal en daar bij gesprekken kijken. Staan er bij de binnengekomen gesprekken nummers achter?

gwmc

#3 Bericht door gwmc » zo 08 jan 2017, 16:45

Hartelijk dank voor uw antwoord.
Inmiddels zit ik weer te kijken in de settings. Het betreft overigens de COMpact 3000 analog.
Wat u beschreef kan ik niet zo 1-2-3 ontdekken.
Wel zie ik bij Properties - Analog settings: CLIP info. Volgens mij als hier een vinkje in staat (en dat doet het) dan zou ik de informatie moeten kunnen zien.
In de ljst bij Budgetphone zie ik alle telefoonnummers in de lijst.
In mijn telefooncentrale zie ik bij de inkomende gesprekken alleen "anonymous" staan. Hiervan weet ik zeker dat dit niet het geval is bij diverse bellers.
Hopelijk heeft u nog een tip voor mij.

Met vriendelijke groet,
gwmc

ab_m_g

#4 Bericht door ab_m_g » zo 08 jan 2017, 21:28

Kun je als admin inloggen in de webinterface van de PBX?

Je kunt een aantal mogelijke voorwaarden voor nummerweergave nakijken. Als er de mogelijkheid is om de huidige instellingen vooraf op te slaan, dan is dat aan te raden.

Te beginnen met:
CONFIGURATION > External telephone numbers > Location - Country prefix daar de landscode (0031) opgeven
CONFIGURATION > External telephone numbers > Location - Local area code netnummer (bijvb. 020) invullen
Save settings drukken

CONFIGURATION > External numbers -> Analogue connection > Expert configuration
(Expert configuration schakel je in door op de blauwe hoofdletter E te klikken; op zwarte hoofdletter S voor standaard configuration)
In "Apply country settings from" lijst, kies zo mogelijk NL - klik OK
Save settings drukken

Dan deze:
CONFIGURATION > Voice over IP (VoIP) > VoIP provider -> Klik in de regel van de Voip provider (neem aan Budgetphone)
Provider configuration opent
Provider configuration > Conversion of incoming VoIP telephone numbers

In de handleiding staat:
6. In the first list field Rules in sequence of execution, select the first rule.
7. In the following list field Rules in sequence of execution, select the next rule.
8. Repeat Step 7 until all of the required rules are displayed in the desired sequence
Wat je daar ziet weet ik niet, maar zorg dat overal iets geselecteerd of gekozen is
Save settings drukken

De handleiding en waarschijnlijk ook het vinden van de juiste instelling is ingewikkeld! Ik hoop dat een van deze instellingen het 'm gaat doen!
Laat het weten.

Vriendelijke groet,
Ab

ab_m_g

#5 Bericht door ab_m_g » zo 08 jan 2017, 21:31

PS Dat in de bellijst van de COMpact de nummers niet weergeven worden, maar "anonymus" wil zeggen dat het probleem zit in de communicatie van de COMpact met Budgetphone.

gwmc

#6 Bericht door gwmc » zo 08 jan 2017, 22:33

Beste Ab

Complimenten voor jouw vasthoudendheid :D .
De eerste aanwijzingen die jij mij gaf heb ik allemaal opgevolgd.
Enkel in mijn settings kom ik helemaal geen instelling VoIP tegen :oops:
Inmiddels heb ik verder gezocht in het helpprogramma en het lijkt er op dat ik dan een uitbreiding moet kopen ???
A COMpact 3000 analogue/ISDN has two VoIP channels that can be purchased and activated in the Upgrade Center in both the German and the international PBX models. Each VoIP channel can be configured as internal or external.
The COMpact 3000 VoIP provides two additional VoIP channels in the basic model; one of these channels can be configured as a permanent external VoIP channel.

Ik blijf het moeilijke materie vinden. In ieder geval zie ik in mijn scherm nu nog steeds "Extern" staan, dus wat er tot nu toe gedaan is heeft geen oplossing geboden.

Groetjes,
Gerard

ab_m_g

#7 Bericht door ab_m_g » zo 08 jan 2017, 23:18

Heb je wel als admin kunnen inloggen en de advanced configuration gevonden (dat geeft meer opties)?

Even voor de duidelijkheid: je hebt een nummer van Budgetphone, dat heb je ingesteld in de Compact 3000 en als je bijvb. met je mobiel naar dat nummer belt, gaat een aangesloten analoge telefoon over. Dat is toch zo?
Als dat zo is, dan heb je VOIP.

Er is volgens de handleiding een VOIP uitvoering zie de afbeelding:
compact 3000 below.jpg
View from Below
compact 3000 below.jpg (8.04 KiB) 2209 keer bekeken
De beschrijving van de poorten is:
A SD card slot
B One USB socket type A (USB host) for connecting to a printer or a storage medium
C COMpact 3000 VoIP: two RJ-45 sockets “LAN 1“ and “LAN 2“ (Ethernet) for connecting to a PC, VoIP telephone and/or a network
COMpact 3000 ISDN and analogue: one RJ-45 socket “LAN“ (Ethernet) for connecting to a PC, VoIP telephone or a network
D COMpact 3000 VoIP: RJ-45 socket “WAN“ (Ethernet) for the connection to a DSL router

Het lijkt er op dat je voor C. voip of isdn kunt hebben.

Aan de bovenkant zou je dan clips voor analoge aansluitingen moeten hebben.

Aangezien je via je Budgetphone nummer bereikbaar bent via de Compact 3000 moet je er toch van uitgaan dat het VOIP aan boord heeft.

ab_m_g

#8 Bericht door ab_m_g » ma 09 jan 2017, 18:49

Beste Gerard,

Ik vind het een leuke uitdaging je te helpen het probleem op te lossen. Dat gezegd hebbende, ik heb geen idee, wat je meer kan doen dan je gedaan hebt. Behalve: kijk hier eens naar. Misschien dat je de instellingen met een andere browser wel vindt.

Dan kun je controleren dat je de laatste firmware er op hebt staan. Ik raad niet direct aan de firmware te updaten. Waarschijnlijk kan dat zonder problemen, maar er is altijd een risico.

Op dezelfde pagina als van de koppeling hier boven vind je ook een FAQ met hoe een voip account in te richten. Je zou het Budgetphone account kunnen verwijderen en opnieuw installeren om te zien of het dan wel goed werkt en je kunt support van Auerswald aanvragen.

Ik hoop dat er een tip bij zit waar je iets aan hebt! En hoor graag of het gelukt is.

Ik zie ook in een instructievideo dat je VOIP toegang bij kan kopen. Blijft me een raadsel dat je wel opgebeld kunt worden via Budgetphone.

Vriendelijke groet,
Ab

gwmc

#9 Bericht door gwmc » ma 09 jan 2017, 19:44

Hoi Ab

Leuk dat je zo mee wilt denken. Inmiddels heb ik het probleem bij mijn provider neergelegd. Die heeft namelijk de telefooncentrale voor mij geregeld.
Ik hoop dat hij met iets komt dat hout snijdt. Hij heeft de centrale namelijk ook voor mij geïnstalleerd.
Ondertussen ga ik jouw tips uiteraard ook nog verder natrekken. Ik zit midden in mijn verhuizing dus heb er niet verschrikkelijk veel tijd voor op dit moment.
Excuus al vast als een verdere reactie van mij even op zich laat wachten.

Groetjes,
Gerard

gwmc

#10 Bericht door gwmc » ma 16 jan 2017, 17:39

Beste Ab

Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken. Mijn provider heeft uiteindelijk het probleem opgelost. Zij het niet zonder slag of stoot.
De configuratie hadden wij op Nederlands gezet. Vanochtend hebben wij deze naar Duits gezet en daarmee was het probleem opgelost.
:D

Groetjes,
Gerard

gwmc schreef:Hoi Ab

Leuk dat je zo mee wilt denken. Inmiddels heb ik het probleem bij mijn provider neergelegd. Die heeft namelijk de telefooncentrale voor mij geregeld.
Ik hoop dat hij met iets komt dat hout snijdt. Hij heeft de centrale namelijk ook voor mij geïnstalleerd.
Ondertussen ga ik jouw tips uiteraard ook nog verder natrekken. Ik zit midden in mijn verhuizing dus heb er niet verschrikkelijk veel tijd voor op dit moment.
Excuus al vast als een verdere reactie van mij even op zich laat wachten.

Groetjes,
Gerard

Plaats reactie