overstap online+TV zinvol vanuit Telfort?

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware

overstap online+TV zinvol vanuit Telfort?

Berichtdoor dutch249 » Vr 07 Okt 2016, 19:50

Beste allemaal,
Na vele jaren ben ik weer eens terugop dit vertrouwde forum.

Opdit moment heb ik de volgende configuratie:

Internet Telfort (met de fritzbox 78360) en TV van EDPNet. telefoonnummer is geparkeerd.
Ik denk er mede vanwege de prijs maar ook de hick-ups bij Telfort om naar OnLine over te stappen.
Bij Online werd mij verzekerd dat gerbuik van eigen medem en eigen VoIP-dienst toegestaan was.

Nu hoor ik verschillende reacties, van ""ze hebben"" hun modem dicht geggoid"" tot makkelijk instellen van de fritz.

Deze tegenovergestelde op en aanmerkingen maken me als leek onzeker.

Graag uw commentaar.

Dutch 249 (1)
dutch249

Re: overstap online+TV zinvol vanuit Telfort?

Berichtdoor ab_m_g » Ma 10 Okt 2016, 12:58

Hoi Dutch welkom terug!

Ik herken je naam wel, maar weet niet welke apparaten je gebruikt etc. Het forum is niet zo actief als vroeger.
Een aantal jaren geleden heb ik op verschillende forums gevolgd hoe men admin toegang tot het online-modem probeerde te krijgen om bij de instellingen te komen; dat lukte niet. Dat was o.a. op modem-help.co.uk; dat forum is niet meer actief en verhuisd. Hier is er nog een rest van. Zie je hoe ze bezig waren...

Op het sat4all forum is nogal wat kritiek op online, maar een Fritzbox instellen schijnt niet zo moeilijk te zijn. Hoewel dit al een paar jaar oud is.

Zelf gebruik ik Tele2 met een Fritzbox en het was niet zo moeilijk de Fritzbox in te stellen; je moet wel de inloggegevens voor ADSL netwerk zien te achterhalen.

Ik heb ooit mensen geholpen die Telfort hadden. De Fritzbox gaf een slechte verbinding als modem/router, maar het Telfort modem was in bridge-modus te zetten en dan deed de Fritz voor voip en als router er achter het prima.

Misschien reageert er nog iemand die wel online internet heeft?
ab_m_g

Terug naar Problemen en oplossingen VoIP