408 Meldingen?

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware

408 Meldingen?

Berichtdoor delgurth » Di 27 Sep 2016, 15:39

N.a.v. de storing van vandaag was ik in mijn fritz.box aan het kijken naar de telefonie instellingen (om te zorgen dat de uitgaande telefonie blijft werken heb ik maar een cheapconnect account aangemaakt met een klein pre-paid budget). Vervolgens kwam ik de volgende melding tegen:
19.09.16
21:53:59 Internet telephony with 0880588855@sip1.budgetphone.nl via sip1.budgetphone.nl failed. Cause: Request Timeout (408) [5 messages since 19.09.16 21:49:10]

Ik heb de afgelopen maand geen internet storingen ondervonden. Wat kan de oorzaak zijn van dit soort meldingen en belangrijker, hoe voorkomen we dat uit bellen niet lukt? Dit is namelijk een automatisch systeem dat geen feedback mijn kant op geeft dat bellen niet lukt...
delgurth

Re: 408 Meldingen?

Berichtdoor ab_m_g » Do 29 Sep 2016, 21:17

Er van uitgaand dat telefonie via BP verder wel werkt, kan de oorzaak zijn dat het nummer niet bereikbaar is via BP, dan mailen of bellen met de helpdesk, of het nummer onjuist, opgeheven o.i.d. is.

In de Fritzbox is een instelling dat er automatisch een andere provider gekozen wordt:
Fritzbox - Telephone Numbers - Line Settings
Substitute Connection

[ ] Use substitute connection
If dialing over an Internet telephony provider fails, an attempt will be made to connect the call using other telephone numbers.

Note:
Then the call is subject to the rates of the provider that provides the connection.

Ik heb dit niet aangevinkt, want ik wil niet graag dat de Fritz een andere provider kiest en hoe het werkt weet ik dus niet.

De feedback dat er een storing is, is volgens mij de ingesprektoon als de verbinding niet lukt. Je kunt ook pushservice instellen voor info, syslog etc.

Even getest met een nummer waarvan ik weet dat het fout is. Je hoort een storingstoon (moeilijk te beschrijven, 3-tonig) en in de log staat User not found (404);
ab_m_g

Terug naar Problemen en oplossingen VoIP