overstappen vanaf Inernet + Bellen pakket.

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware

overstappen vanaf Inernet + Bellen pakket.

Berichtdoor Windstorm » Do 27 Jan 2011, 16:19

Ik heb de volgende vraag,

Wat gebeurt er als je bij KPN of Tele2 Internet en Bellen afneemt en je een nummerporteringsverzoek bij budgetphone doet?
Wordt dan alleen het bellen beëindigd of wordt dan ook gelijk het Internet gedeelte opgezegd?

Dezezelfde vraag kun je stellen voor Online, maar die situatie komt in mijn kennissenkring niet voor.

Bij Telfort staat Telefonie contractueel en technisch (eigen SIP toegang/instellingen) los van het Internet gedeelte en kan na de contractsperiode Telefonie worden opgezegd/overgestapt.
Online ADSL Basis op Fritz!box 7170 Annex A.
VoIP: Siemens C470IP
Username Budgetphone: 31346712001
Internetnummers: Inum: +883510004KAURIK XS4ALL: +31878757198 Messagenet.it: +3906916505766
Windstorm

Re: overstappen vanaf Inernet + Bellen pakket.

Berichtdoor FrankB » Do 27 Jan 2011, 17:28

Wat gebeurt er als je bij KPN of Tele2 Internet en Bellen afneemt en je een nummerporteringsverzoek bij budgetphone doet?
Wordt dan alleen het bellen beëindigd of wordt dan ook gelijk het Internet gedeelte opgezegd?
Ik denk dat ook het internet gedeelte beëindigd wordt. Als je een nummerportering doet zeg je eigenlijk je nummer op, waardoor de KPN je telefoonlijn afsluit. Geen telefoonlijn -> geen ADSL -> geen internet.
Wil je echt het fijne er van weten, lijkt mij een belletje naar de KPN helpdesk op zijn plaats.
Ziggo, DrayTek, 3CX, BP, VB, Skype
Grandstream, Linksys/Cisco, Patton, Panasonic
Gebruikers-avatar
FrankB

Berichtdoor Windstorm » Do 27 Jan 2011, 17:37

Bij Internet + Bellen is het al: Internet (incl. line costs) en daarop bellen, dus het meest logisch zou zijn als internet behouden blijft.
Bij analoog en ISDN is het wel wat jij beschrijft, alhoewel er voor de telefoonlijn dan meestal de line share costs voor in de plaats komen en het internet ook gewoon behouden blijft. Dit laatste is iig zo bij alle internetproviders, behalve miss bij KPN zelf. Maar daarvoor idd contact opnemen met KPN.
Internetnummers: Inum: +883510004KAURIK XS4ALL: +31878757198 Messagenet.it: +3906916505766
Windstorm

Berichtdoor ab_m_g » Do 27 Jan 2011, 20:47

Windstorm schreef:Wat gebeurt er als je bij KPN of Tele2 Internet en Bellen afneemt en je een nummerporteringsverzoek bij budgetphone doet?

Uit mijn geheugen (vorig jaar heb ik vrienden geholpen over te stappen*):
- Budgetphone regelt de nummerportering
Het nummer is na een bepaalde, door BP opgegeven periode, niet meer beschikbaar via KPN, maar is dat dan via BP
- Het KPN abonnement wordt niet door BP beëindigd. KPN zal gewoon het abonnement blijven berekenen, totdat je dat opzegt en een nieuw abonnement zonder bellen afsluit. Of het abonnement gewijzigd kan worden weet ik niet.

- Haken en ogen
Eerst nummer porteren dan abonnement wijzigen (liefst tegelijk!) maar niet het nummer verloren laten gaan door een gat.
Ten leste de opzegtermijn van het KPN abo in acht nemen.

*Zij stapten ook over naar een andere internetprovider war weer andere haken en ogen aan zaten in hun geval.
ab_m_g

Berichtdoor BPC Helpdesk » Vr 28 Jan 2011, 16:06

Onze ervaring met Online en Telfort is dat de ADSL intact blijft als de nummers geporteerd worden.
Wat betreft de KPN kan ik aanraden contact met hun op te nemen.
Als deze aangeven dat de internet komt te vervallen is het aan te raden deze eerst over te zetten naar een direct ADSL of een ADSL only.
Na deze omzetting kan u veilig de nummer(s) uitporteren.
BPC Helpdesk

Berichtdoor FrankB » Zo 30 Jan 2011, 15:33

ab_m_g schreef: - Het KPN abonnement wordt niet door BP beëindigd. KPN zal gewoon het abonnement blijven berekenen, totdat je dat opzegt en een nieuw abonnement zonder bellen afsluit. Of het abonnement gewijzigd kan worden weet ik niet.
Een mail van BP ontvangen met gelijk soortige inhoud als “U moet zelf uw abonnement opzeggen”, maar (bijna) vers van de pers een brief van de KPN n.a.v. nummerportering naar BP.
Weleens waar wordt in de brief niet direct gesproken over een abonnements beëindiging, maar wel over het contract met de KPN wat opgeheven wordt.
Overmorgen (1 feb) weet ik meer....
CCF30012011_00001.jpg
Gebruikers-avatar
FrankB

Berichtdoor ab_m_g » Zo 30 Jan 2011, 17:25

@FrankB
Betreft dit ook internet + bellen?

Het "gat" kan een probleem zijn...

Als ADSL beëindigd wordt en niet aansluitend door een andere aanbieder overgenomen wordt, dan is de lijn dood. Heraansluitingskosten!
Om dat (pogen) te voorkomen biedt een nieuwe aanbieder aan het oude adsl abonnement op te zeggen, dan sluit het nieuwe abonnement bij het vervallen abonnement aan.

Dat is mogelijk waarom de helpdesk zegt
BPC Helpdesk schreef:Als deze aangeven dat de internet komt te vervallen is het aan te raden deze eerst over te zetten naar een direct ADSL of een ADSL only.
Na deze omzetting kan u veilig de nummer(s) uitporteren.
In de brief wordt over contract gesproken, maar niet welke aansluitingen, tel en/of ADSL, het betreft :?:
ab_m_g

Berichtdoor FrankB » Zo 30 Jan 2011, 18:11

@Ab

Betreft dit ook internet + bellen?
Nee.

In de brief wordt over contract gesproken, maar niet welke aansluitingen, tel en/of ADSL, het betreft :?:
In het geval waarvan ik de brief gepost heb, betreft dit een analoge telefoonlijn zonder ADSL.
Het internetten loopt via een andere aansluiting.
Gebruikers-avatar
FrankB

Berichtdoor Windstorm » Wo 02 Feb 2011, 14:35

Lijkt mij niet meer dan logisch dat de vaste (analoge) aansluiting vervalt bij uitportering. Anders zouden ze er ander nieuw nummer op moeten zetten en dat is ook een beetje vreemd.

Ik mis Tele2 een beetje in dit draadje, terwijl ik daarvoor dit topic eigenlijk heb geopend. Heeft iemand daar ervaring mee?
Heb wel bij Tele2 gevraagd of opzegging van Telefonie mogelijk is. Dit lijkt wel te kunnen na contractsduur.
http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=733

Dus wanneer je je nummer uitporteerd bij Tele2 zal Telefonie wel worden beëindigd neem ik aan. En houdt je alleen internet over.
Windstorm

Terug naar Problemen en oplossingen VoIP