Gigaset N300A IP - Glasvezelmodem van Caiway

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware

Gigaset N300A IP - Glasvezelmodem van Caiway

Berichtdoor Jurre » Di 21 Okt 2014, 01:54

Hallo,

Ik heb nu een BudgetPhone abbonnement ingesteld op mijn Gigaset N300A IP en daarachter de Ziggo Ubee Modem.
Deze Ziggo Ubee Modem heeft Ziggo destijds ingesteld voor mij in de 'bridge' mode. Dit betekent dat de routerfunctie hiervan uitgeschakeld wordt en het eigenlijk als een normaal modem werkt.
In de 'bridge' mode werkte alleen mijn Gigaset N300A IP niet. Ziggo heeft toen het Ubee kastje dus weer in de normale functie ingesteld, met de routermogelijkheden erbij, toen werkte mijn Gigaset N300A IP ineens wel weer.

Nou is mijn vraag:
Ik stap binnenkort over naar het Caiway Glasvezelpakket.
Ik heb gezien dat je hierbij een Glasvezelmodem bijkrijgt zonder routerfuncties. Gaat de Gigaset N300A IP hier wel gewoon normaal op werken? Het gaat om het Glasvezelmodem van: Genexis Hybrid Live Titanium-52.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr.
Jurre

Re: Gigaset N300A IP - Glasvezelmodem van Caiway

Berichtdoor ab_m_g » Di 21 Okt 2014, 12:27

Je zal (zeer) waarschijnlijk een router achter het modem moeten zetten. Als het dan niet werkt portforwardings in de router instellen.
Zie ook hier: http://caiway.gebruikers.eu/forum/viewt ... post_12853
ab_m_g

Re: Gigaset N300A IP - met SIP EN analoog toestel?

Berichtdoor marcusrolloos » Ma 07 Nov 2016, 13:29

Algemene vraag:
werkt de Gigaset N300A IP met SIP EN analoog toestel? Dan bedoel ik dus niet een ingaande analoge lijn, maar:
Kan ik een SIP account in de Gigaset N300A IP instellen, waar een analoog toestel op reageert via een analoge J45 plug dus?
Daarnaast wil ik een of meer SIP toestellen aansluiten, bijvoorbeeld een of meer iPods of Android toestellen.
marcusrolloos

Berichtdoor ab_m_g » Di 08 Nov 2016, 21:29

Het klinkt alsof VOIP (voice over ip) nieuw voor je is. Klopt dat?
Kan ik een SIP account in de Gigaset N300A IP instellen, waar een analoog toestel op reageert via een analoge J45 plug dus?

Je stelt een SIP account in in de Gigaset. Klopt.
Dat account heb je dan bijvoorbeeld bij Budgetphone. In dat geval krijg je ook een telefoonnummer waarop je zelf bereikbaar bent; dat is het binnenkomend verkeer.

Uitgaand telefoonverkeer gaat via internet, het is internettelefonie. Bedoel je dat met de RJ45 plug? De telefoonprovider, Budgetphone, zorgt ervoor dat je oproep bij een analoge telefoon terechtkomt. Die gaat gewoon over en voila: de verbinding is tot stand gekomen. Je voert een gesprek en er is nergens aan te merken of dit een internet- of een analoog gesprek is.

Is dit het antwoord op je vraag? Vraag anders maar door!
Vr.gr. Ab
ab_m_g

Berichtdoor keesie » Wo 09 Nov 2016, 14:42

ik heb onlangs een fritzbox (tbv voip) op een caiway-glasvezel modem aangesloten.
Dat werkte in een keer zonder probleem.
keesie

Terug naar Problemen en oplossingen VoIP