Welke VOIP DECT handset voor thuis?

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware
Bericht
Auteur
rrustema

Welke VOIP DECT handset voor thuis?

#1 Bericht door rrustema » di 29 apr 2014, 19:18

Ik heb nu een Siemens Gigaset A58H en bijbehorend A580IP basisstation. Of is dat de aanduiding voor de handset?

Hoe dan ook, ik zoek een DECT VOIP handset die een fijnere interface heeft. Dat je kan zien met wie je hoelang gebeld hebt minstens, een schermpje met 'history'. Een logfile die je ook kan inladen op je computer is nog mooier natuurlijk.

Toevallig heb ik ook mijn hele adressenboek op een LDAP-server draaien. Ik heb Mac OS X Server gekocht omdat Apple je sinds iOS 7 dwingt om via 'de cloud' je iPhone met je computer te synchroniseren. Vind ik onzin, dus moet je van je eigen computer een server maken. Is niet moeilijk en scheelt gedoe in de cloud.

Nu zoek ik een handset die via LDAP telefoonnummers binnenhaalt. Het zijn er wel meer dan 2000, maar misschien kan ik een selectie daarvan aangeven.

Ook lijkt het me handig als de telefoon ook rinkelt als iemand via Skype contact zoekt. De Skype applicatie heb ik niet altijd aanstaan op computer of smartphone.

Ik heb nu 3 VOIP-nummers, liefst zou ik die allemaal met deze telefoon kunnen benaderen. Maar niet altijd, dat is wel in te stellen.

Is zoiets op de markt en heb je er goede ervaringen mee?

Thanks!

Plaats reactie