VOIP instellingen in Fritz!Box 7590 met T-mobilethuis internet lukt niet

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware
Bericht
Auteur
Harry Bongers

Re: VOIP instellingen in Fritz!Box 7590 met T-mobilethuis internet lukt niet

#11 Bericht door Harry Bongers » ma 05 aug 2019, 22:40

Ja de FB, voor mij een ideaal device. In gebruik als modem, router en DECT centrale.
Op afstand gebruik ik de VPN verbinding met thuis, ook op de telefoon en tablet onderweg. Prachtig apparaat dat ik niet meer wil missen!

Dit is de reactie die ik naar AVM heb gestuurd:

Het probleem dat ik u eerder meldde is intussen opgelost.
Vandaag heb ik op aandragen van een lid van het budgetphoneforum de oplossing doorgevoerd.
De oplossing bestaat uit:
- download FBEditor.exe
- maak in Systeem/backup een backup van de FRITZ!box instellingen (met o.a. de niet werkende instelling voor eigen telefoonnummers)
- met FBEditor verander je in voip.cfg het portnummer 5060 in 5070, daarna safe je de file
bij Systeem/backup restore je de gewijzigde file in de FRITZ!box
- na de automatische herstart van de FRITZ!box wordt het telefoonnummer direct geregistreerd en werkt telefonie weer als vanouds.

Het lijkt er op, dat het goed zou zijn om in de FRITZ!box gebruikersinterface een wijzigingsfunctie op te nemen waarmee het mogelijk is om het portnummer te wijzigen. Dat is veiliger dan het gebruik van een editor, waarmee je ook heel verkeerde dingen zou kunnen doen.

Met vriendelijke groet uit Arnhem,
Harry Bongers.

ab_m_g

#12 Bericht door ab_m_g » wo 07 aug 2019, 17:23

@Harry, je schrijft:
"in gebruik als modem, router en DECT centrale"
Heb je nu de FB als modem in gebruik, dus zonder het T-Mobile modem?
En, zo ja, werkt het goed? Dan zou je poort 5060 niet hoeven te wijzigen, want het probleem zit in het TMT modem, niet in de verbinding.

Harry Bongers

#13 Bericht door Harry Bongers » wo 07 aug 2019, 17:41

Ik gebruik alleen de 7590. Het TMT modem heb ik bij de overgang naar TMT alleen gebruikt om de connectie te testen en staat nu als reserve in de kast.
Mijn 7390 gebruik ik in de woonkamer als (dure) netwerkswitch en als DECT repeater, terwijl de 7590 beneden in de garage staat.
Werkt nu als een zonnetje.

Plaats reactie