VoIP via de Ziggo connect box

Stel hier uw vragen over de configuratie van uw VoIP hardware
Plaats reactie
Bericht
Auteur
erikv2

VoIP via de Ziggo connect box

#1 Bericht door erikv2 » di 11 dec 2018, 02:50

Beste mede budgetphone gebruikers en kenners,

Sinds kort ben ik overgestapt van Telfort naar Ziggo internet ivm geen glasvezel in mijn buurt. En een hogere interntsnelheid via ziggo. Internet werkt prima.
Als ik het goed begrpepen heb kan ik mijn oude Zyxel p-2812hnu-f1 modem blijven gebruiken voor voip.
Maar hoe sluit ik dit aan op de ziggo connect box...?

Iemand daar ervaring mee?

Of kan dat alleen met behulp van een los apparaat, zoals de Cisco SPA112 VoIP ATA..?

ab_m_g

Re: VoIP via de Ziggo connect box

#2 Bericht door ab_m_g » di 11 dec 2018, 15:00

Misschien reageert nog iemand met ervaring. Dat heb ik hiermee niet, maar wel de handleiding van deze Zyxel.

Dit is de originele handleiding. In het Telfort modem kunnen de opties, door een Telfort firmware, niet aanwezig zijn.

In de web interface zoek je Network Setting -> Broadband
Daar moet een drop down menu zijn, dat nu op VDSL staat. Je zet dat op EtherWan en klikt Switch Wan interface aan.
Vervolgens sluit je de Zyxel via de WAN poort aan op een van de LAN poorten van het Ziggo modem/router.

Als deze instelling er niet is, kun je het volgende proberen, maar ik denk dat dat hiervoor niet werkt.
Sluit de Zyxel aan op de gele LAN poort (LAN1) met een LAN poort van het Ziggo modem. Schakel het Zyxel modem uit en na 30 sec. weer in. Het Zyxel modem werkt nu als switch en kan internet leveren. Of VOIP het doet betwijfel ik, maar het is te proberen.
Als deze functie geactiveerd is, is de Zyxel niet meer via de webinterface bereikbaar! Zorg dus dat alle nodige instellingen al gedaan zijn.

NB
1. Zorg ervoor dat Wifi maar op één van de apparaten aan staat.
2. Een Zyxel zal aanmerkelijk meer stroom gebruiken dan een SPA112; hij zit vol functies die wel actief zijn, maar hiervoor niet nodig zijn.

Succes!

Plaats reactie